Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Max Payne 2: The Fall of Max Payne to trzecioosobowa strzelanka, opracowana przez studio Remedy Entertainment i wydana przez Rockstar Games. Pierwotnie została wydana 15 października 2003 roku na platformę Microsoft Windows, a następnie wydana na Xbox i PlayStation 2, która jest drugą częścią serii gier Max Payne. Akcja gry jest kontynuacją historii Maxa Payne’a, detektywa zamieszanego w morderstwo. Produkcja utrzymana jest w stylu filmu noir, wykorzystując tzw. efekt bullet time. Została dobrze przyjęta przez krytyków, ze średnią oceną 86% w agregatorze Metacritic.

Po wydarzeniach z poprzedniej części gry Max Payne opuścił agencję DEA i wrócił do nowojorskiej policji jako detektyw. Pewnej nocy został wezwany do strzelaniny w magazynie rosyjskiego gangstera. Okazuje się, że budynek został zaatakowany przez uzbrojonych pracowników Squeaky Cleaning Company, kierowanej przez Kaufmana. Podczas potyczki poznał Monę Sax, która, jak sądził, zmarła kilka lat temu w kwaterze głównej Aesir na Manhattanie.

Max Payne 2
Max Payne 2

Po powrocie na posterunek przyjął zadanie zbadania sprawy strzelaniny, a detektyw Valerie Winterson przejęła od niego zadanie zabójstwa senatora Sebastiana Gate’a, którego głównym podejrzanym był Sax. Payne umówił się na spotkanie z Lyme w Restauracji Vodka, która znajdowała się na pierwotnym miejscu Ragnar Rock Music Club, który został kupiony przez mafię po śmierci Jacka Lupino. Po przybyciu na miejsce pomógł Lyme walczyć z Vinni Gognitti i jego asystentem.

Gognitti udaje się uciec, a Payne dowiaduje się, że sprzątacze byli jego najemnikami. Po powrocie do domu spotkał Saxa, który przekonał go, że oboje są w niebezpieczeństwie. Po odparciu ataku sprzątaczy wędrujących po sąsiednich budynkach znalazł dokumenty wskazujące na to, że był przez długi czas inwigilowany. Kiedy spotkał się z Sax w swojej kryjówce w opuszczonym lunaparku, odkrył, że ​​sprzątacze byli spokrewnieni z „Wewnętrznym Kręgiem”, tajnym stowarzyszeniem polityków, które pielęgnowało starożytne tradycje masońskie, w tym morderstwa polityczne.

Kiedy dotarli do siedziby Corcorana, jednego z członków „Wewnętrznego Kręgu”, znaleźli ciała mężczyzn i kilku innych osób ze społeczeństwa. Payne został uznany za wspólnika Saxa, został aresztowany przez detektywa Wintersona i zawieszony. Na komisariacie podsłuchiwał rozmowę telefoniczną Wintersona, który przekazał komuś tajne informacje dotyczące śledztwa. Potem spotkał Saxa, który został zatrzymany, a Sax poprosił go o skontaktowanie się z Alfredem Wardenem, byłym szefem „Wewnętrznego Kręgu”.

Po pokonaniu sprzątacza, który włamał się na komisariat, uciekł z aresztu i wrócił do lunaparku z pomocą Lime. Po drodze dowiedział się od mafii o powiązaniach Gognity z „wewnętrznym kręgiem” i karierze Saxa jako płatnego mordercy. Po kolejnej walce z sprzątaczami wskoczył do furgonetki Squeaky Cleaning Company i w końcu dotarł do bazy komandosów na placu budowy Castling Insurance Company. Kiedy budynek zaczął eksplodować, przybyła policja, w tym detektyw Winterson, który został zastrzelony podczas kłótni z Payne’em.

Sam został ciężko ranny i trafił do szpitala. Uciekając ze szpitala, spotkał Bravurę, który wkrótce został zastrzelony przez jednego z napastników. Po ucieczce udał się do willi Wodena, który wyjawił mu, że niektórzy buntownicy z „wewnętrznego kręgu” pod przywództwem Lyme planowali zabić wszystkich, którzy wiedzieli o istnieniu stowarzyszenia. Rozczarowany zdradą Lyme, Payne poszedł do Klubu Vodka, gdzie odkrył, że Winterson był kochankiem Lyme i obiecał mu zamordować Payne’a i Saxa.

Max Payne 2
Max Payne 2

Max Payne 2 jak już wspomniałem na początku to trzecioosobowa strzelanka, w której gracze grają Max Payne’m oraz w kilku poziomach nawet Mona Sax. Początkowo bronią gracza był pistolet. W miarę postępów w grze bohater może korzystać z rozmaitych broni, w tym innych pistoletów, strzelb, pistoletów maszynowych, karabinów szturmowych oraz karabinów snajperskich. Kolejne cele w grze opisuje wewnętrzny monolog Maxa, w którym powtarza, co powinien dalej zrobić.

Gdy gra zostanie uruchomiona po raz pierwszy, zapewnia tylko jeden poziom trudności, jeśli gra jest zbyt trudna dla gracza, automatycznie się dostosuje. Na przykład, jeśli postać gracza zginie zbyt wiele razy, sztuczna inteligencja wroga stanie się mniej skuteczna, a lekarstwo lecznicze gracza będzie łatwiejsze do zdobycia. Po ukończeniu gry po raz pierwszy zostaną odblokowane dodatkowe poziomy trudności. Istnieją również dwa specjalne tryby gry: „New York Minute” i „Dead Man Walking”.

W „New York Minute” gracze zdobywają punkty na podstawie czasu wymaganego do ukończenia każdego poziomu. Tryb „Dead Man Walking” umieszcza Maxa w jednej z pięciu scen, w których musi przetrwać jak najdłużej, walcząc z falami wrogów, którzy będą się odradzać w nieskończoność. Max Payne 2 pozwala graczowi włączyć tryb bullet time, który może spowolnić czas, jednocześnie pozwalając graczowi celować w czasie rzeczywistym, dając graczowi więcej czasu na działanie.

W tym trybie kolor ekranu zmienia się na odcień sepii i służy jako wskazówka wizualna. Wskaźnik czasu pocisku ma ograniczony czas trwania i będzie się stopniowo wyczerpywał. W przeciwieństwie do tego, zwiększa się, gdy nie jest używany i można go szybko uzupełnić, zabijając wrogów. Gracze mogą używać broni pomocniczej do uzbrajania Maxa, takiej jak granaty czy koktajle Mołotowa. Towarzysze AI mogą czasem pomóc Maxowi, choć ich śmierć nie wpłynie na rozgrywkę ani fabułę.

Źródło: Wikipedia

Mój poprzedni artykuł: Dobro i zło w Beyond Good & Evil

OldSchoolGames

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Post comment