Myth: The Fallen Lords król RTS’ów ?

Myth: The Fallen Lords to taktyczna gra wideo opracowana przez Bungie w 1997 roku dla systemów Windows i Mac OS. Gra została wydana w Ameryce Północnej w listopadzie 1997 i Europie w lutym 1998. Gra została wydana przez Bungie w Ameryce Północnej i Eidos Interactive w Europie. W tym czasie Bungie był znany głównie jako twórca gier na komputery Mac, a The Fallen Lords było pierwszą grą, którą opracowali i wydali jednocześnie na komputery PC i Mac. Jest to pierwsza gra z serii Mythology, która zawiera również sequel, Myth II: Soulblighter, osadzony 60 lat po wydarzeniach z pierwszej gry, również opracowany przez Bungie, a prequel, Myth III: Age of Wolves.

Gra opowiada historię bitwy pomiędzy siłami „światła” i „ciemności” o kontrolę nad nieznaną mityczną krainą. Ciemność jest prowadzona przez Balora i grupę poruczników (nominalnie upadłych lordów), a światłości przewodzi „dziewiątka”, potężny mag znany jako „Awatar”, którego przywódcą jest Alric. Gra rozpoczęła się w 17 roku Wojny Zachodniej, około 50 lat po powstaniu Balora, kiedy siły światła były na krawędzi klęski, prawie cała kraina była pod panowaniem ciemności, z tylko jednym dużym miastem i kilkoma stosunkowo małymi miastami. Małe miasta są pod kontrolą światła. Fabuła opowiada o działaniu elitarnej jednostki „legionu” w armii światła, która próbuje odwrócić sytuację i pokonać Balora.

Myth: The Fallen Lords
Myth: The Fallen Lords

W historii mitologii jedną z najsłynniejszych legend jest legenda o Connaught, która tysiąc lat temu uratowała świat przed rasą mięsożernych potworów zwanych Myrkridią, które w ciągu ostatniego tysiąca lat polowały i zabijały ludzi niemal do wyginięcia. W tym samym czasie, gdy kometa pojawiła się na zachodnim niebie, Connaught był pierwszym człowiekiem, który przeżył bitwę przeciwko Mirkridii z Królestwa Gower na wschodzie. Jednak nie tylko przeżył, ale także pokonał ich i ostatecznie uwięził ich w magicznym więzieniu zwanym Tyne, które zbudował dla niego krasnolud kowal z Mulsheim. Po odejściu Mirkridii Connaught został cesarzem Keithem Bruggiem i przewodniczył prosperującej epoce znanej jako Era Światła. Po wielu latach zniknął z historii. Nie jest jeszcze jasne, co się z nim stało, chociaż istnieje teoria, że ​​poszukuje potężnych magicznych artefaktów, obawiając się, że jeśli te przedmioty wpadną w niepowołane ręce, to konsekwencje będą nie do opisania. Bez względu na to, jaka była prawda o jego zniknięciu, Connaughta nigdy więcej się nie pojawił.

Niedawno, pięćdziesiąt lat przed rozpoczęciem gry, tajemniczy i zły stwór Balor poprowadził armię nieumarłych do ataku na Wschodnie Imperium i splądrowania Mulsheim. Z pomocą adiutanta znanego jako „upadły władca”, Balor zamienił pola uprawne wokół Murtham w jałową pustynię zwaną barierą, podczas gdy krasnoludzkie miasta Milgard i Stoneheim zostały zjedzone przez trupy. Populacja krasnoludów stała się uchodźcami, kiedy przenieśli się na zachód do ziemi zwanej prowincją. W końcu każde ludzkie miasto na wschód od gór Yunbei znalazło się pod kontrolą Balora. Trzydzieści trzy lata później udał się na zachód. Przymierze prowincjonalne upadło w ciągu dwóch lat. Tyr, ostatnie wolne miasto na południu, zostało zniszczone pięć lat później, dziesięć lat wcześniej niż obecny incydent, pozostawiając tylko wolne miasto na zachodzie, które walczyło z Balorem. Jeśli chcecie poznać resztę historii to musicie zagrać w Myth: The Fallen Lord, moim zdaniem gra warta uwagi, a teraz możecie poznać zdanie innych.

Myth: The Fallen Lords
Myth: The Fallen Lords

The Fallen Lords otrzymał pozytywne recenzje od krytyków i został okrzyknięty decydującym tytułem w powstającym gatunku taktycznym czasu rzeczywistego. Krytycy chwalili jego fabułę, grafikę, rozgrywkę, projektowanie poziomów, tryb wieloosobowy i różnicę w stosunku do tradycyjnych gier strategicznych czasu rzeczywistego. Najbardziej krytykowana jest trudność kampanii dla jednego gracza, wielu komentatorów stwierdziło, że jest ona zbyt wysoka, nawet przy najniższych ustawieniach trudności. Gra zdobyła wiele nagród, w tym tytuły „Strategy Game of the Year” przyznawane przez PC Gamer i Computer Gaming World oraz Computer Games Strategy Plus i „Game of the Year” przyznawane przez Macworld. Osiągnął również sukces komercyjny, sprzedając na całym świecie ponad 350 000 sztuk dla dwóch systemów, ze stopą zwrotu około 7 razy większą niż budżet. W tamtym czasie była to najbardziej udana gra Bungie i służyła do przyciągania uwagi graczy komputerowych.

Mój poprzedni artykuł: Platformówka Oddworld: Abe’s Oddysee

Źródło: Wikipedia

OldSchoolGames

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Post comment