Quake III Arena legenda, która wciąż żyje

Quake III Arena to wieloosobowa strzelanka FPS z 1999 roku opracowana przez id Software. Jest to trzecia gra z serii Quake i pierwszy spin-off Quake’a, różni się od poprzednich gier , że wyklucza odgrywanie ról i skupia się na rozgrywce wieloosobowej. Obejmuje muzykę skomponowaną przez Sonic Mayhem i założyciela Front Line Assembly Billa Leeba.

Quake III Arena

W przeciwieństwie do swoich poprzedników, Quake III Arena nie posiada fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza. Zamiast tego symuluje rozgrywkę wieloosobową z graczami sterowanymi komputerowo, potocznie nazywanymi przez graczy botami. Fabuła gry jest prosta: najwięksi wojownicy wszech czasów walczą dla rozrywki rasy zwanej Vadrigar na Arenie Eternal. Dołączona jest znana mieszanka architektury gotyckiej i technologicznej mapy, a także specyficzne wyposażenie, takie jak quad Damage Power-up, wyrzutnia rakiet i BFG.

Quake III Arena jest wyposażona w kilka trybów rozgrywki: Free for All (FFA), klasyczny Deathmatch, w którym każdy gracz rywalizuje z resztą o najwyższy wynik, Team Deathmatch (TDM), gdzie zwykle dwie czteroosobowe drużyny rywalizują o najwyższą sumę fragów (likwidacja przeciwnika) drużyny, Turniej (1v1), Deathmatch między dwoma graczami, zwykle kończący się po ustalonym czasie, Capture the Flag, który jest rozgrywany na symetrycznych mapach, na których drużyny muszą odzyskać flagę wroga z bazy przeciwników, zachowując własną, oraz Freeze Rails, który jest Deathmatchem Freeze Tag Team rozgrywanym tylko z pistoletem i rękawicą jako bronią.

Quake III Arena

Gra została zaprojektowana specjalnie z myślą o trybie wieloosobowym. Rozgrywka pozwala graczom, których komputery są podłączone przez sieć lub do Internetu, grać przeciwko sobie w czasie rzeczywistymi oraz zawiera system handicapów. Wykorzystuje model klient-serwer, wymagający od wszystkich klientów graczy połączenia się z serwerem. Skupienie Quake III Arena na rozgrywce wieloosobowej zrodziło żywą społeczność, podobną do QuakeWorld, która jest aktywna do dziś.

Dodatek zatytułowany Quake III: Team Arena został wydany 18 grudnia 2000 roku w Ameryce Północnej, 15 stycznia 2001 roku w Japonii i 26 stycznia w Europie. Został opracowany przez id Software i opublikowany przez Activision. Rozszerzenie skupiło się na rozgrywce zespołowej poprzez nowe tryby gry, a także dodanie trzech nowych broni (Chaingun, Nailgun i Prox Launcher) oraz nowych przedmiotów i modeli graczy. Quake III: Team Arena zostało źle przyjęte przez graczy, ponieważ jego dodatki były już dawno spóźnione i zostały już zaimplementowane przez fanów w modach. W późniejszym czasie stworzono Quake III: Gold, który został wydany 26 września 2001 roku w Ameryce Północnej, 29 marca 2002 roku w Japonii i 9 sierpnia w Europie, a było to po prostu połącznie Quake III Arena i dodatek Quake III: Team Arena w jednym pakiecie.

Quake III Arena został przeniesiony na takie platformy jak:

  • Microsoft Windows,
  • Linux,
  • Mac OS,
  • Mac OS X,
  • Dreamcast,
  • PlayStation 2,
  • Xbox 360,
  • iOS

Minimalne wymagania systemowe:

  • System: Windows XP/Vista/7/8/10
  • Procesor: 1.8 GHz
  • Pamięć: 512 MB RAM
  • Karta graficzna: 3D graphics card compatible with DirectX 7 (compatible with DirectX 9 recommended)
  • Dysk twardy: 2GB HDD

 

Na stronie Gog.com możecie ją kupić w fantastycznej cenie, link poniżej:

-50% Quake III: Gold na GOG.COM

 

OldSchoolGames

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Post comment