The Neverhood najbardziej niedoceniona gra?

The Neverhood to przygodowa gra komputerowa stworzona przez Douga TenNapela i wydana przez DreamWorks Interactive 31 października 1996 roku. Gra przedstawia animację wykonaną przy użyciu plastelinowych postaci w technologii animacji poklatkowej. Kontynuacją tej gry jest Skullmonkeys, który jest dostępny tylko na konsolach PlayStation.

Postacie z gry zostały również wykorzystane w japońskiej grze pt. „Klaymen Gun Hockey” dedykowanej na PlayStation. The Neverhood to pierwsza gra wykorzystująca animację poklatkową. Budowa modelu z plasteliny o powierzchni 400 metrów kwadratowych zajęła trzy miesiące, a nakręcenie gry zajęło osiem miesięcy. Po stworzeniu gra okazała się zbyt innowacyjna i nietypowa, nie cieszyła się popularnością – sprzedano tylko 42 000 egzemplarzy.

Z czasem zyskała uznanie. Microsoft dał jej pozytywną recenzję – jest uważana za najbardziej niedocenianą grę w historii, kupił większość kopii i dodawał za darmo do nowo sprzedanego komputera, co doprowadziło do szerokiego zrozumienia i uznania gry.

The Neverhood
The Neverhood

Hoborg, twórca Neverhood, ciężko pracował nad swoim światem. Po zrobieniu go stwierdził, że jest w nim zupełnie sam. Dlatego postanowił stworzyć pierwszą istotę, która mogłaby zamieszkać w jego mieście. Więc wziął ziarno życia z korony i rzucił je na ziemię. Stworzył postać z nasion, a Hoborg nazwał ją Kellogg. Następnie pozwala mu odkrywać swój nowy dom i robić, co tylko lubi. Niestety Kellogg wybrał inną drogę, postanowił odebrać koronę Hoborga.

Odtąd był zainteresowany tylko jej zdobyciem. Z drugiej strony Hoborg wrócił do swojego zamku, aby stworzyć nowe stworzenie do życia w tej krainie, więc wyjął kolejne ziarno. Kiedy go trzymał, Kellogg ukradł mu koronę. Okazuje się, że Hoborg bez korony staje się jak urządzenie bez baterii – przestaje działać. Kellogg następnie założył koronę na głowę, całkowicie zmieniając swój wygląd. Willie Trombone obserwował całą scenę ze swojej kryjówki.

Kiedy Kellogg odszedł, aby zrealizować swój złowieszczy plan, z dezaktywowanego Hoborga wyskoczyło ziarno i spadło bezpośrednio u stóp Willy’ego. Podniósł ziarno, a gdy uciekał z zamku, wrzucił je do jednego z domów, w taki oto sposób narodził się Klayman – bohater gry. Aby pomóc Klaymanowi zrozumieć ogólną sytuację tej krainy, Willie umieścił w wielu miejscach płyty ze swoimi nagraniami, a zbiór tych płyt razem stanowi całą historię.

Pod koniec gry Klayman może założyć koronę na głowę lub oddać ją Hoborgowi. Pierwsza z dwóch opcji jest taka, że zamienia Klaymana w drugiego Kellogga, który najprawdopodobniej go zabija (uderza go, a Kellogg pada bez ruchu na podłogę). Gdy wybierzemy opcje numer dwa, Klayman skonfrontuje się z Kelloggiem, który próbuje uniemożliwić mu dotarcie do Hoburga, ale ta sztuka mu się nie udaje.

Klayman aktywuje Hoborga zakładając mu koronę na głowę, po czym Kellogg, który planował zabić Hoborga, atakuje go za pomocą sztyletu, ale przypadkowo naciska przycisk na leżącym pilocie, który aktywuje działo. Działo miota pociski bezpośrednio w Kellogga, a ten wpada w nieskończoną otchłań. Hoborg powiedział Klaymanowi, że nigdy nie rozumiał tego człowieka.

The Neverhood
The Neverhood

Doug TenNapel wpadł na pomysł świata z plasteliny w 1988 roku i stworzył około 17 konstrukcji. Niezadowolony ze sposobu, w jaki David Perry prowadzi Shiny Entertainment, TenNapel opuścił firmę w 1995 roku. Dwa tygodnie później ogłosił na E3, że założył własną firmę, The Neverhood, Inc., która składała się z wielu ludzi, którzy pracowali nad Earthworm Jim i jego kontynuacją.

The Neverhood, Inc. podpisuje kontrakt z DreamWorks Interactive i Microsoftem, i od tego momentu gra wchodzi w fazę tworzenia. Według twórcy, postacie i sceny w grze zużyły ponad trzy tony gliny. Neverhood został wystawiony na E3 w 1996 roku, zatytułowany The Neverhood: A Curious Wad of Klay Finds His Soul.

Źródło: Wikipedia

Mój poprzedni artykuł: Zostań władcą świata z Age Of Empires

OldSchoolGames

Share

1 Response

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Post comment